Tuesday, March 24, 2009

sa paghimo sa usa ka bug-os nga kalipay


sa dihang gihimo nato ang bug-os nga kalipay
sud sa usa ka motel nga dili na nako ibutyag ang ngalan
wala na nato mapanumbaling pa ang kisame ang salog
og ang mga bongbong nga gitabiltabilan sa abogon og
lago nga kurtina kay ang atong nahimamat mao

man lamang ang pultahan nga atong gisirad-an og ang
banyo nga atong gitugyanan sa atong mga buling,

limpyo og humot ang atong gusto sa dili pa og wala pa
kita magsugod sa atong mga tahas sa paglipay sa atong
subo og nagbangutan nga kaugalingon, kining unod nga
nagkurog sa kahinam, kining mga bukton nga walay
gigakos sa pipila na ka adlaw, kining mga dughan nga
nag-udhak sa kamingaw, kining pit-os nga pus-on

mipiyong kita sa atong mga mata, miginhawa og lalom
og nanulod kita sa lawak sa kalipay, misaka ang suba,
miawas sa mga bungtod, mibuhagay ang mga busay og
ang mga langgam miawit, og ang mga balilihan mihan-ay
sa usa ka bugnaw kaayong talan-awon sa mga bulak nga
namusyak sa ilang mga bulok, pula, puti, asul, lila, ang
mga bangaw nagpakita sa mga saad diha sa iyang tiilan
human sa usa ka
bagyo nga kalipay,
pagkahuman sa kusog nga ulan og baha sa pagbati.


nahikatulog ko, nahinanok sa akong damgo, og ikaw
miuna na sa pagbiya, og ako nga nahibilin milantaw sa
mga piraw sa ceiling fan naghimo og lilo nga hangin,
gibugsay ang kahayag sa usa ka bombelya nga hapit
na nga mapondir. Lisod ang pag-inosara dinhi kay ang
mga bongbong nagpadayag sa ilang mga pagmahay kanako,
ang kisame mitutok daw nagpasabot nga ako usa ka
sagbot nga angay na nga sunugon sa kalayo sa impyerno,
og ang
bintana nga sirado mibatbat sa kaanyag sa kahayag didto
sa gawasnon nga kakahoyan og kadalanan. Dili ako daling daogdaogon

sa ilang mga pagpakamarunong og (hatsing) pagkalig-on og pagkamatarong (hmmmm), kay ngano ang kisame
sakto ba siya pirmi? Kalood hunahunaon nga hangtod karon
nagbungol pa baya sila sa salog, wala na sila sugod magdug-ol
aron hikapon ang ilang mga kakulangon. Kay ngano wala bay
buslot kining mga bintana nga gitusaktusak sa kahayag sa
kabuntagon gikan sa adlaw? Kay ngano dili ba buang ang
ceiling fan nganong nagtuyok-tuyok lang kini sa usa ka
punto? Kay ngano sakto ba ang mga bongbong nga labayanan
lang sa mga sikma og taptanan sa mga kugmo sa mga hugawan
dinhing dapita? Wala baya usab silay nahimo sa ilang katalagman.
Kahilas, kalood nga sila magtutoktutok kunuhay kanako, nga
sila mismo wala man usab kahibalo kon unsay buhaton sa ilang
mga papel dinhi niining kalibotana nga dili masabot og dili mausob.

Mitimbaya lang ako sa tanan. Gidawat ko lang ang tawo isip tawo.
Ang pasaylo alang lang kanato. Ang pagpakadiyos alang kana sa Ginoo.
Ayaw akong nganli nga ako makasasala. Ayaw akog hukmi, aron dili ka
usab nako hukman. Gipamati ko ang akong kasingkasing. Kini ang matood, og kini ang akong sundon, og kini ang akong buhaton.Ayaw
ayaw ako sulayi pagpugong, kay bisan kanus-a dili ka gayod makapugong
kanako. Wala kay labot kanako og ako wala usay labot kanimo.

No comments: