Friday, November 21, 2008


siya: ania ako Inday sa imong atubangan. Nagluhod. Naghawid nianing tulo ka pula nga rosas alang kanimo isip simbolo sa akong gibati diha kanimo. Tan-awa ako ania kanimo nagpakilooy.Unta dawaton mo ang akong mga halad kanimo: usa ka kaban nga perlas nga gikan pa sa kinalawman nga dagat sa Jolo, tulo ka bakid nga bugas, lima ka karton nga bulad nga dili asgad gikan pa intawon sa lungsod sa Labason. Kon imo akong sugton andam na ang akong tulo ka baboy, napulo ka manok,
og usa ka kabaw aron atong ihawon unya sa atong kasal. Ayaw kabalak Inday sa atong ugma kay ako adunay upat ka hektarya nga basakan og napulo ka hektarya nga kalubian. Ang balay ni Nanay og Tatay, sa dihang sila namatay, nasunod ko na. Gihigugma ko ikaw Inday, kon imo akong sugton
kab-oton ko ang mga bituon og bulan aron ihalad sa imong dughan. Ania ang singsing nga diyamante, andam ko na kining isuot sa imong tudlo. Sugton mo ba ako Inday?

Inday: (mipahiyom, walay tubag)

Lahi usab kini siya, ang lalaking gihigugma ni Inday, diin nagpunay na sila og kita sa daplin sa
bungtod, sa kilid sa sapa, likod sa kalibonan, didto sa mga balili diin sila ni Inday makadlawnan.

Ondoy: Ok na lagi Inday. I love you na. Palihug intawon ibta na kay naminhod na intawon kining akoa.

Inday: Ayaw pa intawon kay wala pa ako mahupong.

Kon nasayod pa lang siya.
Ang iyang mga rosas gilabay ra ni Inday
Kay para kaniya, dili kini ang makalipay kaniya.
Ang mga perlas luha. Ang mga bulad dili niya makaon.
Ang bugas nga lung-agon dili gyod niya matulon.
Ang mga baboy, manok og kabaw nga ihawon
Sakit sa iyang panglantaw, kay daghang dugo ang mobanaw.
Ang mga bitoon, bulan nga iyang ihalad
Nahimo lang hinoon nga kataw-anan.
Ang mga hektarya sa yuta iya lang unyang mahimong lubnganan.
Ang balay nga ila unyang puy-an mahimo lang diay nga prisohan.
Og ang dyamante nga singsing dili gayod mokidlap sa iyang tudlo
Bisan pa og dan-agan sa kahayag sa adlaw.
Tungod kay siya, wala gayoy gugma kaniya.

Apan si Ondoy, ang baho sa iyang purol
Nga naughan sa iyang singot
Sa pagbaktas sa halayong bukid
Langit na alang kaniya.

Apan si Ondoy, kon hikapon na gani
Ang iyang paa og hagkan na gani ang iyang aping
Mabuang na siya sa tumang kalipay.
Og kon sila magsumpay, maglinkisay,
Maglun-ot, magkan-anay
Didto ang tinood nga gubat sa kalipay
Sugod na kana sa bag-ong gabii
Hangtod sa kaadlawon.

"ayayay" mao kini ang pulong ni Inday
"aguroy" mao kana ang sulti ni Ondoy.

No comments: