Thursday, November 20, 2008

AMBOT BA


ambot ba
nga kon magsulat ako og balak
sa kanunay magkulang gayod ako sa panahon

mora ba akog isda nga gilabay diha
sa dagat og tan-awa mikalit og tiglum
langoy didto sa ilalom og dayon nawala

(apan segurado ako og wala ako'y kabalaka nga ang maong isda tua nalipay sa iyang kagawasan)

ambot ba
ngano nga kon magsulat ako og balak
mora man akong tubig sa suba nga nagpunay na lang
og paanod sa akong gibati

kaganiha milingkod ako dinha sugod pa
sa kaadlawon
wala gani nako abrihi ang bintana kay ngitngit pa kaayo
kay wala pa mahuwasi ang mga bulan og bitoon sa ilang
pagpunay og hagwahagwa diha sa mga kalangitan

nagsugod ako sa alas tres trenta
natulog pa siya kay kapoy kaayo ang iyang lawas
nagpunay og dagan-dagan ang akong mga tudlo gisugo sa
mga mando sa akong utok og ang akong mga
paghinumdum sa mga nangagi
og ang tanan nangabot nga
mora og mga barko

diha sa pantalan og nagpunay og busina
aron mahibaw-an nga ania na sila
aron magdiskarga sa ilang mga pasahero og mga kargamento

nawala gani ako sa akong kaugalingon
ambot og asa na ako
daghan kaayo sila nga nanaghuwat kanako
mga tingog sa doorbell nga dili moundang
og dng dong ding dong
mga kampana nga nagpunay og
syagit diha sa simbahan nga ga-klang-klang-klang-klang
mga tilingtiling sa usa ka kargador og ice cream nga ka ti-ling-ti-ling-ti-ling

mga tunob nga nagpaingon kanako og nagpadungog
nga sila nangita sa mga tiil nga nagmugna kanila sa dalan

mga kalag sa purgatoryo nga gustong magpasalbar
sa ilang gipuy-an nga bugnaw og init nga gilamog

daghan kaayo sila nga nanangpit aron unta akong
ipatik ang ilang mga hangyo dinhi sa akong mga linya
sa akong mga balak

karon alas 9:45 na sa buntag
miinit na ang mini-electric fan sa iyang pagtuyoktuyok
nalimpyo na ang mga abog nga nagpuyo diha sa mga letra
niining keyboard pati kadtong dili gani kaayo nako tuplokon
natuplokan og nahikap na hinoon

dili na lang ako moadto sa opisina
dili na lang ako maligo og manglimpyo sa akong mga buhok og tiil
seguro dili na lang usab gani ako mamahaw

kay ania ang mga kasaba ni lolo enggoy og ng mga tugon ni lola pasing,
ania na usab naghulat ang mga pagmahay ni mama
ang mga kasuko ni papa

ang mga kahinawaing in tiyo miguel
ang mga sekreto nga buot na usab iyagyag ni engko modesto
og

ni Inse aniceta
sila nga dugay nang mipanaw niining kalibotan
gusto nga akong isulti ang ilang wala masulti sa buhi pa sila
gusto nilang husayon ang mga gubot

hadlok. apan ako ang giyuguhan sa maong mga misyon.
ahhh, buhaton ko ang tanan,
kay ako na lang ang nagpabilin nga ilang

gisaligan.

ahhh, akong isugilon ang tanan.
akong gub-on ang mga parenthesis, akong sikopon sa mga letra og mga comma
akong buntogon ang mga quesion marks
dili ko mogamit sa mga exclamation marks
dili ko gusto mga makuyawan ko og makuyapan
ipaulahi ko ang mga period
gamiton ko lang kini kon mawala na sila sa akong atubangan
iyagyag ang tanan sama sa mga isda
nga nadagpan sa akong mga pukot

pagkahuman niini, magsugod ako og mugna sa mga malipayon nga linya
sa mga hagwa hagwa sa usa ka bata
nga bag-ong gitubuan og mga ngipon

iisa sa langit dayon
akong sal-on sa akong mga kamot
dayon akong gakson og hagkan

pagkahuman niini,
magmugna ako og mga kalipay sud sa akong dughan

kadtong mga tam-is nga kaagi,
kadtong sa gagmay pa kita

nangaligo sa suba nga tin-aw
miambak kita gikan sa usa ka tulay nga karaan
og dugay na nga gibiyaan sa mga hapon

nanakop kita og isda
nangita kita og mga kinhason og mga toway sa kilid sa mga kanipaan

mohay-ad kita sa usa ka bani nga sakayan
og kita magpatihulog nga hubo sa atong mga panumduman
og kita mosalom motunga og dayon kitang tanan

gitikon sa usa ka bibo kaayo nga katawa.

karon alas onse na.
kulang gayod ang panahon.
nanimaho na akong suka sa akong kaaslom.
ambot ba kon
ngano nga kon ang tawo magpaanod sa iyang gibati
sa mga suba sa iyang mga kaniadto
kusog man hinoon molupad ang mga pako
sa usa ka orasan.

No comments: