Sunday, June 7, 2009

kabahin anang pagdagandagan

silang tulo nanagan
sa ilang likod ang mga bala og ang mga boto-boto
ang kalayo
modagan sila palayo sa kasamok
apan ang kasamok magsunodsunod kanila bisan asa
ang mga bato nagmug-ot
wala silay kahadlok og bisan kanus-a wala sila managan
ang mga abog sa bag-o pa malisang apan sa pakigsuod
sa nangabungog nga hangin
namuk-ong ang mga abog og wala na malibog
nanagan sila
hadlok niaanang kamatayon
bungkagon ang ilang mga ulo og kutaykutayon ang ilang mga unod
og ang ilang mga bukog ipasad sa dalan
mapapas sila sa mapa sa kinabuhi
og ang mangita unya nila puhon
malimot og manginabuhi diha sa mga bag-ong kadaplinan sa mga suba
kaniadto miapil usab ako anang dagandagan
mikurog ako sa kahait sa bala nga matusak sa akong dughan
nakuyapan ako anang baho sa pulbura
og kadtong migukod kanako mibuhakhak og katawa didto sa patag
kay mitago ako sa dakong bungtod og nagkurong gihapon sa kahadlok

wala ako malig-on apan nawala na ang kahadlok
atubangon ko ang kamatayon
og kon mahimo ako siyang gakson

aduna akoy nasayran kaniya
nga wala kaayo masabti sa atong mga kauban dinhi
siya man diay ang naghawid sa yabe sa akong kagawasan
nganong ako man siyang likayan?

sa akong pakigsulti kaniya
siya mismo naglibog nganong ang mga tawong iyang gustong ilailahon
mahadlok man og managan
nagbasol gani siya usahay nga ang uban nga dili pa unta mamatay
kay kini gilugwayan man og pipila ka tuig
sa kahadlok namatay man sa usa lamang ka alig-ig

No comments: