Sunday, June 16, 2013

kang Tatay

wa ko sugod kakita niyang misayaw

busa di ko kasulti kon ang iyang tiil puros wala.

si tatay man god puros pananom ang giatiman

og kon dili ba

magpadaghan sa iyang mga baka ug kanding ug kabaw.

kausa nakit-an ko niyang misayaw sa usa ka pasundayag sa tulunghaan

gikasuko niya kini

kay ang sayaw makabalda lamang kini sa daghang trabaho unya sa balay

ug sa umahan

bisan sa ginagmayng panagtapok sa among pamilya diin atua si lolo ug lola

ug si engkong

mahimong anaa ang pagtugtog sa musika

apan wala gayod didto ang pagsayaw

mahimong anaa ang pag-awas sa mga tuba ug uban pang ilimnon

unya anaa pa ang lechon, sinugbang bantaan, ug paklay ug papait

apan wala gayod maapil ang pagsayaw


kon nahibaw-an ko ang dyotayng cha-cha ug boogie

tungod lang kay natudloan ko sa among maestra sa P.E.

pero si Tatay wala gayod nianang sayaw-sayaw


mahimong naugtas kami sa among basakan

ulan ug init, tibuok adlaw

gaduko, gaantos sa kainit ug katugnaw

ug mahimong nahiubos o gadumot ako sa kaisog ni Tatay

ug makaingon ko nga ako lang kining giluom ang tanan

sud sa akong dughan

mahimong nahimo kaming gawasnon sa iyang kamatayon

unya gani mahimong gikalipay namo kini

apan sa laing bahin

ania kami nagmalipayon sa iyang kabilin


dakong basakan, lapad nga kalubihan,

duha ka balay, unom ka hawanan,

kaligoanan sa daplin sa baybayon

napulo ka bungtod nga morag pito ka lawod


ah, dinhi mi magsayaw-sayaw

kaming tanan

bisag wala na si Tatay

nga basin ug karon

sa among kahimtang

siya malipay.....

No comments: