Tuesday, January 12, 2010

ako nga migawas sa lawak nga balaan

dugay na akong migawas
sa ilang gitawag nga
balay nga balaan

daghay kami didto kaniadto
ang uban misulod
tungod kay wala nay kapaingnan
dugay rang
naguba ang ilang kalibotan
og ang balay nga
balaan maoy
ilang gihimong kapasilongan

gikan sa usa ka makusog
nga ulan
sagol ang mga linti
og ang baha nga mikuha
sa daghang
kinabuhi

taas ang pader sa balay nga balaan
og ang mga pak-an lamang
ang makasulod og makagawas
kadtong aduna
na'y nahibaw-an kon unsa ang
kahulugan sa kinabuhi
og unsa ang dangatan sa mga
nangamatay

milabay ang panahon
og ang mga dahon nga nangahulog sa mga sanga
sa punoan sa talisay
hagbay rang gitangag sa mga hulmigas
og nangalata
og wala na igdungog o igkita

usa ka adlaw niana
nagdamgo ako og usa ka kahayag
og usa ka dalan
og ako kining gisubay og ila na lang nahibaw-an
nga ako
nawala na sa balay nga balaan

mora lang ako og nahikatulog
wala na nako makita ang kahulugan sa adlaw
og ang mga oras nanglupad kuyog sa
mga panahon nga akong nahikalimtan
daw sama sa duha ka tamsi
nga nag-unot diha sa ibabaw
sa kahoy sa nangka
sa atubang sa balay nga karaan

subo halandomon nga ako
ang nawala
dugay na kaayong panahon
natay-an na ang labat nga puthaw
nga nag-alirong sa laing balay
nga akong gipuy-an

usa ka adlaw niana
nagkita kami sa usa sa mga nahibilin didto
sa usa ka salusalo
puti ang iyang sapot og mubo kaayo ang iyang buhok
og ang iyang aping namyahok
nga mora ba og siya nasakit sa pipila ka tuig

gitunulan niya ako og usa ka basong tubig
nga haskang bugnawa
og kini alang lang daw kanako

kadtong ilang gipasidunggan
nga mao lamang ang nakakita sa
tinood nga kahayag og misubay
sa gipangita nga dalan

sa pagkatinood lang
wala ako nakasabot niini
miiyak ako og miiyak usab siya
og walay pulong nga
migawas sa among mga ngabil

No comments: