Monday, March 28, 2016

kay unsa ba ang literatura sa atong kinabuhi?

maoy imong
ingon daghang wala makasabot
kon unsa ang literatura
sa atong kinabuhi

nangutana ko
ang imong tubag daghang wa kasabot
kay daghang wa mobasa

pasabta ko 
bisag wala ako mobasa
unsa ba ang literatura sa akong kinabuhi?

salog ba kini o atop?
kabo ba kini o banga?
tsinelas ba kini o tiil?
kuryom kuryom?

sapot ba kini o dughan?
usa ka kini ka lawak o
dalan?

pasabta ko palihog

daghang katarungan ako
sa akong pagsulat
apan lahi usab ang katarungan
sa nagbasa

ang literatura duha
anaa ang nagsulat
anaa ang nagbasa

anaa ang napatik sa bato
anaa ang gisulat sa tubig

nganong sa tubig man
nganong usahay wala man diha sa bato?

adunay gisulat aron itago lamang
adunay gisulat aron atong isabwag
aron unta mahalin

wala kita nagsulat aron mabulahan
aron maadunahan
lahi ra gayod kana kaayo dili kana
makapalahutay kanato

sa akong kabahin morag nagsulat
ako aron manambal sa 
akong mga samad
naghandom sa gihapon nga unta
ako maayo ning
akong balatian

dili kini kabahin sa cancer o
sa kalibanga
kabahin kini sa atong mga gibati
nga kahibulos
walay suka walay igit 
walay dugo apan anaa ang mga
ulat
nga sa gihapon bisag bukikion 
pag-usab nagpabilin nga dili gayod
makita o mahikap

anaa ang kasakit
wala kaayo ang kalipay
talithi lamang kon itandi sa
dakong baha
diin daghan ang patay


unsa ba god ang literatura sa
akong kinabuhi

doktor, apan usahay
makaingon ka nga basin og
peke kining mananambal

wala man god maayo ang
katilingban og bisan sa akong
kaugalingon na lang

nganong gasakit pa man gihapon
ang akong dughan?
nganong takigan pa man ako
pagkahapon?
nganong anaa pa man ang
sip-on nga dili mogawas
sa akong baga?

hangtod karon
anaa pa gihapon ang akong
mga pagduda
ang akong mga kahadlok
ang akong mga kahiubos

mangingilad nga mananambal
nakita nako ang ulod nga iyang
gikuha sa iyang bulsa
unya iyang giugom sa iyang
baba
dayon niyag tutho sa akong
tiyan
og ingon: mao kini ang hinungdan
sa imong sakit
ako kining patyon
lantawa ako kining pidyaton
sa akong tiil
gikan karon maayo kana
bangon, lakat, dagan,
kaligo didto sa sapa
aron mawala na ang imong
kainit
inom sa init nga sabaw sa
manok bisaya
aron mawala na ang imong
gitagoang subaw.

No comments: