Monday, December 26, 2011

mitalikod lang ko, apan di ko mobiya oi

wa koy planong mopahawa
nia ko dinhi, ug duha sa upat ka haligi niining balaya
gisulat nako ang akong ngalan,

1998, miabre ang pultahan,
dili ta ko ganahang mosulod, imo kong gibira, gigaid
sa imong kaayo ug
pagpakahilom,

dako na ko ug nagasto sa pagpataas sa pader
ang sementadong nataran nga bularanan sa humay
akong gipalukat
gitamnan sa kahoy nga ylang-ylang ug kamuning
nga karon nanghumot
kay namulak ug daghan

wala na ang kagabhiong nanimahong sunog nga plastic
ug silopin,
wala na ang mga bagtok nga nagpuyo sa daghang basurahan
apil na ako dinhi
ug ako usa kanangalimyon nga dalan
hawan nga kalangitan
ako ang usa ka bitoon nga nagbitay, migimaw, mikitiw
sa imong langit

saba ang mga wakwak ug mga kwaknit
dili ka motoo
dunay mga sigbin nga nag-atang sa silong sa balay
nagdurog kaon ug mga oling

ang mga dwende sa kisame
nagdulag takyan dayog dagandagan
ingon ka mga bagtok lang kana
nga wala pa mamatay
sa cimbus 55

samok ang akong ulo
daghan linti ug dalugdog
tanod na lamang ang panahon nga nahibilin
hadlok ko
nga unya kini maputol ug ako matagak
sa lalom kaayong
pangpang ning atong kahaw-ang

gusto ko ug wanang kadyot
kanang ako ra usa
ang mosalom sa galawod nga hangin

busa motalikod una ako
apan tungod kay lagi misaad man ako
ug unya kining akong
mga pulong
aduna pa may mga unod

maong dili ko gayod ikaw mahimong biyaan
apan pasayloa kay ako
ka usang talikdan
bisan sa makadyot lamang

Enero 2012. Sa kusina, init pa ang lechon de leche
kagubkob ang panit ug lami kaayo ang unod sa kilid sa tiyan
unya aslom kaayo ang suka nga bisaya nga
gisagolan sa pinidyat nga
siling kulikot ug gagmitoy nga ahos
pinanitan

pagkahanoy gayod sa chivas regal nga
miagi sa akong
gauga nga tutunlan

panahon na nga maghubog tang duha
aron atong isulti ang tinood.


No comments: